מדוע כדאי לייצר שילוט מפרספקס?

פרספקס ידוע כאחד החומרים השימושיים בתעשיית השילוט, ולא לשווא. הפרספקס מתאפיין במספר תכונות פיזיקליות ייחודיות, ואלה הופכות אותו למועמד אידיאלי לייצור שלטים מסוגים שונים. מדוע כדאי לייצר שילוט דווקא מפרספקס?

מהו פרספקס?

סביר להניח שכולכם נתקלים במוצרי פרספקס בחיי השגרה שלכם, אך לא מקדישים לכך תשומת לב או לחילופין – לא מודעים לכך. "פרספקס" הוא השם העממי והמוכר ביותר עבור זכוכית אקרילית – חומר שהוא תוצר של נפט, והומצא בשנת 1928.
מספר שנים לאחר המצאתו, הפרספקס כבר "כיכב" בתחומי תעשייה רבים, וזאת תודות לתכונותיו הייחודיות.

אילו תכונות טומן בחובו הפרספקס?

הפרספקס מתאפיין בשקיפות גבוהה, והוא מעביר 90 אחוזים מהאור הנראה. תכונה זו הפכה אותו למתחרה ראוי לזכוכית, ואכן – ניתן לראות שהוא החליף אותה בשימושים רבים.
בשונה מהזכוכית, הפרספקס הוא עמיד, קשיח, ולא מתנפץ. עמידותו הייחודית של הפרספקס, הביאה לכך שהחלו להשתמש בו לייצור חלונות מטוסים, חיפויים של מטוסי קרב, מחיצות ועוד.
מעבר לתכונות המרשימות האלה, הפרספקס הוא גם נוח במיוחד לעיבוד ועיצוב – ולכן הוא "גויס" במהרה גם לתחום השילוט!

חשיבותו של הפרספקס בייצור שלטים

ישנן מספר סיבות עיקריות, שבגינן הפרספקס מהווה כיום חומר עיקרי בתחום השילוט:

עיבוד נוח


את הפרספקס קל מאוד לעצב באמצעות חום, וניתן ליצור ממנו כמעט כל צורה שנרצה. לאחר התקררותו – מתקבל תוצר ברמת גימור גבוהה במיוחד, ואותו ניתן להמשיך ולעבד באמצעות ליטוש, חיתוך ושימוש בקרני לייזר. כשאנו מדברים על עיצוב שלטים – הפרספקס מאפשר לנו מגוון עצום של אפשרויות!

שקיפות גבוהה

העובדה שהפרספקס מעביר אור בצורה אופטימלית, פותחת אופציות אינסופיות מבחינת ייצור שלטים. שימוש בגופי תאורה בצד אחד של מוצר פרספקס – יעביר את האור בצורה אחידה אל כל שטחו. עיבודי לייזר שונים, מסוגלים גם לגרום לשבירה של האור על גבי טקסטים, תמונות או לוגואים על גבי השלטים. שימוש בתאורה צבעונית – מקנה לנו את האפשרות ליצור שלטי פרספקס מלאי אווירה!

עמידות בפני קרינת UV

מכיוון שהפרספקס הוא עמיד במיוחד בפני קרינת השמש, נוכל לראות שהוא משמש רבות גם בתעשיית שלטי החוץ.

פרפלקס